Övrigt
Innehåll som kan döljas
Vart är min order?
1-2 dagar efter orderbekräftelsen får du ett kolli-ID så du
kan följa din beställning. Boka inte
hantverkare innan du mottagit godset och godkänt det.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden från ordertillfället
är ca 5-7 arbetsdagar och ett preliminärt avsändningsdatum ges vid
orderskapandet. När ordern är lastad från vårt lager kommer du få kolli-ID via
e-post från transportföretaget så du kan följa din order och således ett mer
exakt leveransdatum. Boka inte hantverkare innan du mottagit godset och godkänt
det.
Hur ser jag brännkoden på mina plattor?
På kartongerna kan du utläsa brännkoden/batchnumret på dina
plattor.
Vad kostar det att returnera varor/hel order?
Får du något paket över rekommenderar vi att du behåller
paketet ifall olyckan skulle vara framme och dina befintliga plattor går sönder
och du behöver komplettera. Köper du samma artikel vid ett senare tillfälle är
sannolikheten stor att det är olika brännkoder/batchnummer på plattorna.
Avgiften för retur är 10% av ordervärdet och du som avsändare står för frakten.
När får jag min orderbekräftelse?
En orderbekräftelse går ut strax efter att du lagt din
beställning. Har du inte fått din orderbekräftelse, kontakta kundservice@nordiskakakel.se
alternativt på telefon +46 (0)79 359 21 51.
Jag vill avbryta min order, hur går jag tillväga?
Har ordern inte hunnit lämna vårt lager kan vi avbryta den.
Vanligtvis tar det 1-2 arbetsdagar från ordertillfället innan ordern lämnar
lagret. Skulle ordern ha hunnit lämna lagret och du fortfarande vill avbryta
din order så tillkommer en kostnad för returfrakt. Kontakta kundservice@nordiskakakel.se
alternativt på telefon +46 (0)79 359 21 51.
Min order kom fram skadad, hur går jag tillväga?
Du måste anmäla skadan direkt vid mottagandet.
Kontakta kundservice@nordiskakakel.se,
skicka med beskrivning och bilder.
Vid synlig emballageskada är det viktigt att man direkt
kontrollerar varorna du har beställt för skador innan du kvitterar på
följesedel/handdator, be även chaufför anmärka eventuella skador på
följesedel/handdator innan kvittens sker.
Jag har bokat eller ska boka hantverkare samma dag som ordern kommer, kan jag vet exakt när min order kommer?
Boka inte hantverkare innan du mottagit godset och godkänt
det. Nordiska kakel kompenserar ej för meddelade leveransförseningar.
Kan jag beställa till en annan leveransadress än min egen?
Absolut, det gör du i kassan under avsnittet ”Leveransinformation”
där du kan fylla i valfri leveransadress.
Måste jag personligen ta emot hemleveransen?
För att säkerställa att leveransen sker till rätt person så
sker ID-kontroll av transportbolaget. Kan du själv inte vara hemma så behöver den
nya mottagaren kunna uppvisa båda legitimation.
Kan jag få hjälp med min beställning?
Absolut, vi ger alla kunder som önskar personlig rådgivning.
Boka in ett telefonsamtal eller videomöte i formuläret längst ner på startsidan.
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Nordiskakakel.se erbjuder betalningar som tillhandahålls av
Shopify payments. Det erbjuder er som kund säkra kortbetalningar med Visa,
Mastercard eller American Express. Klarna Pay Later, Klarna Pay Now, Klarna
Slice It, iDEAL och Bancontact finns även tillgängligt som betalningsmedel.
Har ni någon butik/showroom?
I dagsläget har vi tyvärr ingen butik eller showroom.
Beställ gärna hem prover så du kan se plattan i din hemmiljö innan du bestämmer
dig. Du beställer prover genom att kontakta kundtjänst.
Hittade du inte svar på din fråga?
Kontakta oss 👇