Fri frakt över 499kr | 30 dagars öppet köp

Leverans inom 3-7 arbetsdagar

Fraktfria provbitar för 69kr

Vanliga frågor

Beställningsfrågor

Hur beställer jag på Nordiskakakel.se?

Du kan enkelt lägga din beställning direkt på vår hemsida. Hitta den produkt du är intresserad av, välj antal och lägg den i varukorgen. När du är klar går du vidare till kassan och väljer det betalsätt som passar dig – vi erbjuder bland annat Klarna, Swish, kortbetalning och internetbank.

Du kan även beställa via:
E-post: kundservice@nordiskakakel.se
Telefon: +46 (0)79 359 21 51

Får jag en orderbekräftelse?

Ja. Så fort din beställning är genomförd skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. Om du inte fått något mejl inom några minuter – kontrollera gärna din skräppost.

Hur beställer jag provbitar?

Klicka på ”Beställ provbit” på produktsidan, eller mejla artikelnummer + adress till kundservice så kan de hjälpa dig att göra en order.

Kan jag ändra eller avboka min beställning?

Om din order ännu inte har skickats kan vi i vissa fall göra ändringar eller annullera den. Kontakta oss så snabbt som möjligt på kundservice@nordiskakakel.se så hjälper vi dig.

Kan jag beställa till en annan leveransadress än min egen?

Ja, det går bra att ange en annan leveransadress i kassan genom att välja alternativet ”Annan leveransadress”. Kontrollera alltid att adressen är korrekt innan du slutför din beställning.

Observera att om varorna redan har lämnat vårt lager, tillkommer en avgift på 350 kr för att ändra leveransadress i efterhand.

Frakt och leverans

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar i dagsläget till Sverige. Både för privat och företagskunder.

Hur lång är leveranstiden?

Normalt 3–7 arbetsdagar. Leveranstiden varierar beroende på artikel och ort. Du får kolli-ID för spårning så fort din order skickas.

Hur levereras varorna?

Leverans sker till tomtgräns på körbar väg eller till port. Bor du i lägenhet sker leverans till porten. Leveransen är spårbar och enkel att följa med spårningsnumret som kommer skickas ut på mejl när ordern skickas från oss.

Vad händer om jag inte hämtar ut min order?

Ej uthämtade eller ej mottagna varor debiteras för frakt och returhantering.

Vad gör jag om leveransen är sen?

Vi ansvarar inte för förseningar hos transportbolag. Boka därför inte hantverkare förrän du mottagit och kontrollerat varorna.

Vad är viktigt när jag tar emot leveransen?

Kontrollera noggrant vid leveranstillfället om det finns synliga skador på förpackning eller på varan. Alla skador ska noteras på fraktsedeln innan kvittens. Dokumentera skadan med kamera och kontakta oss via e-post. OBS, boka inte hantverkare innan du har fått dina varor.

Returer och återbetalning

Vad är er returpolicy?

Du har 30 dagars öppet köp. Produkten ska returneras i säljbart skick. Mejla kundservice@nordiskakakel.se med ordernummer och vilka varor du vill returnera.

Har jag ångerrätt?

Ja, enligt distansköplagen har du 14 dagars ångerrätt från att du mottagit varan. Produkten ska vara i ursprungligt skick. Vi erbjuder även 30 dagars öppet köp.

Vad kostar det att returnera en produkt?

Vi tar ut en returkostnad på 10 % av varuvärdet. Fraktkostnaden för retur tillkommer.

Hur får jag min återbetalning?

Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen, via samma betalsätt som användes vid köpet.

Kan jag returnera provbitar?

Nej, provbitar omfattas inte av returrätt.

Hur reklamerar jag en skadad eller felaktig vara?

Kontakta kundservice@nordiskakakel.se med bilder, ordernummer och beskrivning. Vi godtar reklamationer på uppsatt kakel/klinker endast i undantagsfall.

Har du andra frågor?

Skicka gärna ett mejl till vår kundtjänst. Vi svarar vanligtvis inom 48 timmar på vardagar mellan 08.00–17.00. E-post: kundservice@nordiskakakel.se.